Avgifter
Avgifterna styrs av Räddningstjänsten Syds merkostnader för administration, beredskapshållning, kontroll och återställning av larm.
Efter en översyn kring avtalsformer för automatiska brandlarm har Direktionen för Räddningstjänsten Syd fattat beslut om uppsägning av avtal/årsavgift och fortsatt hantering genom fastställda avgifter.
Från den 1 juli 2019 upphör årsavgiften. Istället gäller avgift för oönskat larm när Räddningstjänsten Syd larmas via SOS alarm till en automatlarmsanläggning, samt avgifter för övriga tjänster som Räddningstjänsten Syd utför.
Avgifter
- Avgift för oönskat larm, vardagar klockan 07-18, 10 235 kr + moms (övrig tid 15 345 kr + moms)
- Avgift för inkoppling, 5 440 kr + moms
- Avgift för ägarbyte och nyckelskåpsöppning, 1 690 kr + moms
Ovanstående avgifter debiteras med betalningsvillkor om 30 dagar och kommer att uppräknas årligen enligt KLK (konjunkturstatistik löner för kommuner).
Vid frågor om automatlarm
Automatlarm direkt
Telefon: 046-540 46 90
E-post: automatlarm@rsyd.se
Vi är tillgängliga på vardagar under kontorstid.
Kontaktpersoner
Ander Liljeberg: 046-540 46 70
Joel Johansson: 0734-08 83 13
- fastighetsägare
- företag
- skola
- automatlarm
- brandsäkerhet
Senast uppdaterad: 23 januari 2025, Kl 09:47