Räddningstjänsten Syd medverkar på Totalförsvarsdagen 2022

Den 18 juni genomförs Totalförsvarsdagen i Malmö. Det blir en dag med massor av aktiviteter och uppvisningar från samhällsaktörer och frivilligorganisationer. Kom och träffa oss där!

dyk

Under dagen får allmänheten möjlighet att lära sig mer om vårt totalförsvar - det civila och militära försvaret tillsammans. Det blir uppvisningar, prova på-aktiviteter och chansen att få se helikoptrar, brandbilar, militärfordon, räddningsbåtar, stridsbåtar och mycket mer.

Totalförsvardagen är en nationell satsning som arrangeras av MSB och Försvarsmakten tillsammans med Malmö stad och Länsstyrelsen Skåne. Dagen syftar till att visa hur vi tillsammans bygger en ökad förmåga och få kunskap om individens bidrag till en starkare beredskap.

Aktiviteterna genomförs i centrala Malmö och sträcker sig från Stortorget, via Posthusplatsen och vidare till Nyhamnen och Hullkajen.

Träffa oss på Hullkajen

Räddningstjänsten Syd kommer att finnas på Hullkajen klockan 10-16. Kom och prata brandsäkerhet med oss, vi berättar om hur du kan förebygga olyckor och vad du kan göra om de inträffar. Hälsa på våra räddningsdykare som dyker i en tank, kolla in brandbilen, lär dig HLR med mera. För dig som är intresserad av att jobba inom räddningstjänsten – passa på att ställa frågor till våra brandmän!

Ta del av programmet på Försvarsmaktens webbplats

Läs mer om Totalförsvarsdagen

Försvarsmakten